Методичні рекомендації щодо обліку організаційно-педагогічної та методичної діяльності педагогів і навчально-пізнавальної діяльності ліцеїстів
Дистанційне навчання під час карантину – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію на відстані, яка має за мету забезпечити опанування навчальних програм у межах терміну карантину. Специфіка дистанційного навчання, що базується на телекомунікаційних технологіях, Інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту навчальних матеріалів, методів і організаційних форм взаємодії вчителя та учня.
З метою забезпечення якісного опанування ліцеїстами змісту навчального матеріалу дистанційно всім педагогам необхідно використовувати різна апаратні засоби (мобільні телефони, планшети, персональні комп’ютери), програмне забезпечення спеціального і загального призначення (веб-сайт ліцею, відео- та аудіозаписи уроків або їх фрагментів, ресурсиYouTubeканалу, особисті блоги), веб-ресурси навчальних предметів, розміщені на сайтах офіційних наукових і методичних установ. Використовувати інструментів онлайн-спілкування, електронних ресурсів та веб-сервісів допуcкається в синхронному та асинхронному режимах. Для виконання практичної частини навчальних програм з предметів природничого циклу слід використовувати віртуальні лабораторні та практичні роботи із відповідними рекомендаціями щодо їх виконання та оцінювання. Наголошуємо, що контент, який використовується, має бути державною або англійською мовами. Для організації обговорення навчального матеріалу пропонується використовувати відоеконференції, форуми або спілкування у чаті; для налагодження зворотного зв’язку з учнями - електронну пошту,Skypeчи інші ресурси, а також мобільні додатки (Viber,Facebook,Instagram).
Фіксація опанування ліцеїстами навчального матеріалу є обов’язковою, може здійснюватися у довільній формі, але містити дату та форму (дистанційний урок чи домашня самостійна робота) роботи. Для організації оцінювання ліцеїстів рекомендується використовувати тести (власні чи авторські) із автоматизованою чи ручною перевіркою; творчі роботи та практичні завдання. Отримані ліцеїстами оцінки вчителі мають заносити до електронних журналів. Нагадуємо, що навчальні досягнення кожної дитини можуть бути доступними лише для її батьків або законних представників. Класні керівники мають інформувати батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період карантину, а також надавати роз’яснення ліцеїстам щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю та оцінювання.
Фіксація усіх навчальних занять учителем відповідно до навчального тижневого навантаження та розкладу є обов’язковою і має здійснюватися письмово за формою:
№ |
Клас |
Тема |
Використані ресурси |
Такий документ буде підставою для заповнення класних журналів по завершенню карантину.
Всі педагогічні працівники під час карантину мають опанувати технології дистанційного навчання та підвищити кваліфікацію відповідно до індивідуального плану професійного розвитку, який складається у довільній формі. Для підготовки методичних матеріалів та здійснення професійного розвитку педагогам пропонується використовувати такі веб-технології та програмні засоби.
1. Платформа Google Classroom, яка допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.
2. Веб-додаток Edmodo – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook.
3. Платформа LearningApps.org – онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи і надає можливість створити набір класів у власному акаунті, ввести дані про учнів, їх профілі, задати пароль для входу та викладати вправи для виконання.
4. Платформа Learning.ua, яка містить онлайн тести, інтерактивні завдання з математики та української мови.
5. Платформа Stepik – безкоштовна освітня платформа та конструктор відкритих онлайСтудія онлайн-освітиEducationalEra https://www.ed-era.com/
6. Платформа iLearn (https://ilearn.org.ua/) – онлайн курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими репетиторами, тести.
7. Платформа Prometheus https://prometheus.
8. Moodle.
Джерельна база:
1. Інтерактивні підручники Edera (математика, біологія, укр. мова, історія України, фізика, географія, біологія) https://www.ed-era.
2. Мультимедійні підручники КМ Медіа (з відео і можливістю читати на телефонах) http://kmmedia.com.
3. Каталоги е-підручників, відео, аудіокниг для школи http://ukrprog.com/,http://rozumniki.net/ та https://e-pidruchnyky.net/
Інструменти:
1. https://onlinetestpad.com/ua— конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань;
2. https://learningapps.org– готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань;
3. Google-документи.
Вчитель-предметник несе відповідальність за підбір та зміст навчальних матеріалів, які використовуються в освітньому процесі.
Згідно з Інструкцією з діловодства у закладах загальної середньої освіти, затвердженою наказом МОН від 25 червня 2018 року№ 676, буде створено в електронній формі базу документів (дидактичних матеріалів) тимчасового строку зберігання, які є підтвердженням методичної роботи педагога.
Адреса: м. Херсон, вулиця Полтавська, 89
Мобільний телефон: 380968992531
e-mail:https://liceyxop@ukr.net
https://t.me/licey_naukovyy2023
Питання: Оцініть новий сайт
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.